14 January 2011

peristiwa hai ini..

seperti biasa aku banyak menghiburkan mereka. mereka adalah sebahagian hidup bukan mereka adalah hidup aku tanpa mereka mungkin aku akan utus asa dan hanya akan membiarkan hidup yang akan menentukan masa depan ku tetapi bukannya aku yang menentukan hidup aku, masa depan aku dan keinginan.

mungkin dahulu aku amat membenci seseorang kerana kami tidak lagi bersama namun sekarang sudah berubah kerana dia telah menyedari kesalahannya dan telah memohon maaf dan aku memaafkan dia.

hidup aku bermua dengan senyum di pagi hari
pagi - pagi mereka sudah ku berikan ledakan bom tawa
kemudian aku iringi dengan senyuman dan cerita
berserita sana
bercerita sini
tetapi bukan menabur fitnah atau gossip
tetapi cerita yag membawa tawa mereka tidak kering gusi
tetapi cerita yan memberi pendapat dan nasihat kepada mereka
dan aku sering mengingatkan mereka asa usul mereka
kerana ibu ku sering berkata
JANGAN PERNAH KAMU LUPA ASAL USUL MU DARI MANA KAMU DATANG
realiti hidup manusia sekarang banyak telah meupakan
asal usul mereka membuatkan
mereka menjadi bongkak, sombong, memperkecilkan orang yang tidak setaraf
namun apa yang aku katakan ialah
mereka yang aku masksudkan adalah bukan mereka yang sering aku hiburkan

No comments: