13 December 2008

nEw dAy...nEw InSpIrATIoN! (part 2)

SAYANG??....
apa erti nya SAYANG pada dirimu kamu??...adakah bila kita RINDU menandakan bahawa kita SAYANG pada seseorang??..adakah setiap kali kita teringat kan seseorang menandakan bahawa kita SAYANG pada dia??..adakah SAYANG memberikan bahagia??..adakah SAYANG pada lelaki sebgai kawan sama dengan SAYANG pada kekasih hati??..

SAYANG : SAYANG membawa makna perasaan postif yang kita alami apterhadap seseorg..kita akan berasa gembira bila kita menyayangi seseorang malah bertambah gembira apabila diri kita disayangi...am i right??..kadangkala dari SUKA membawa kepada SAYANG..hmm..soalan yg last td..adakah SAYANG pada lelaki yang kita anggap sebagai kawan sama seperti kita SAYANG kekasih hati??...or in other word..bolehke lelaki dan perempuan berkawan baik??..berkongsi cerita suka dan suka??..aku SAYANG pada kawan baik aku..dia seoorg lelaki..kami berkawan baik sejak dari sekolah rendah lagi..kami berkongsi cerita suka dan duka..kadangkala perasaan susah di tafsir dari SUKA jatuh menjadi SAYANG..namun bila difikirkan secara mendalam aku sedar bahawa aku SAYANG bangat sama diatetapi sebagai kawan yang setia dan pendengar yang setia...aku dan dia hanya seorang sahabat yang baik bukan kawan atau teman tetap sahabat baik..
begitulah makne SAYANG aku..memerlukan perasaan itu bagi menggembirakan hati tetapi lebih gembira bila diri ini disayangi oleh orang yang kita SAYANG..SAYANG bagi aku juga menjaga orang yang disayangi dengan baik dan penuh dengan KASIH SAYANG...serta membelai dan memanjakan dia dengan SAYANG...

bagaimana pula dengan CINTA?..adakah sama dengan perasaan SAYANG?

CINTA : bagi ku CINTA ku berbahagi...
1. CINTA ku pada yang esa..CINTA yang satu ini memberikan aku kebahagian dunia dan akhirat..menjamin kebahgiaan jiwa akn tenang jika kita MENCINTAI-NYA..iaitu ALLAh SWT.

2. CINTA ku pada keluarga ku..ibu dan bapa maruah ku..adik beradik inspirasi ku..mereka keluarga yang hanya akan ada satu di dunia ini..tiada yang dapat mengganti kan mereka..kerana mereka hanya SATU di hati ini..

3. CINTA ku pada kwan2 ku..mereka memnuhi masa ku dengan suka dan duk..mereka pendengar yang terbaik..mereka pengubat hatiku ketka duka..aku dan mereka saling memerlukan dalam meneruskan perjuangan hidup kita..mencintai mereka tidak akan pernah aku sesal...

4. CINTA pada yang aku CINTA..lelaki dan perempuan dcipta untuk bersatu..perasaan CINTA yang menjadi ikatan antara mereka bedua..

TAPI LEBIHBAIK CINTA INI KEPADA YANG MAHA ESA..ALLAH SWT...

p/s : so how about ur feelings?..any comment pls leave any comment and share with me about ur those FEELINGS...or any good idea we can share!!

No comments: